Denne hjemmeside benytter cookies Okay, jeg forstår
All Sports United

Kundeservice

Nordens største forhandler af sportsudstyr

Levering

- Hurtig levering

Vi tilbyder hurtig levering på blot 1-4 dage i hele landet. Fri fragt ved køb af vare for over 299,-* Undtaget herfor er dog bestillingsvarer, cykler og ski.

Læs mere

Betaling

- Sikker betaling

Del din betaling op på mellem 3-36 måneder, betal på faktura eller betal straks online via Visa/Visa Electron, Maestro eller Mastercard. Valget er dit!

Læs mere

Bytte & retur

- 365 dage

Vi tilbyder 365 dages penge tilbage garanti, fra den dato, du har bestilt din vare, og gratis retur samt ombytning. Det skal være nemt at handle hos os!

Læs mere

Tilmeld dig

- De seneste nyheder

Som abonnent forkæler vi dig med eksklusive tilbud, sæson nyheder og vores bedste tips & tricks! Du deltager samtidig alle vores konkurrencer!

Registrer dig

Guide /

Løb om vinteren - få vores bedste råd til vinterløbetøj og -sko

Winterrunhero.jpg

 

Klæd dig på til løb om vinteren

 

Minusgrader og sne er ingen undskyldning for at lægge løbeskoene på hylden. Her får du tippene, der gør løb om vinteren til en favoritaktivitet.

Få ting er så opkvikkende som at løbe i friskt vintervejr. For at få en god løbeoplevelse, når sneen har lagt sig, og temperaturen kravler ned under nul, handler det om at bruge det rigtige tøj og fodtøj.

 

Løbesko med pigge

Det er vanskeligt at koncentrere sig om løbet, hvis hjertet sidder oppe i halsen, og du frygter, at næste skridt vil ende med en brækket hofte. Heldigvis findes der flere gode alternativer, når det drejer sig om vinterløbesko.

Løbesko med pigge er en god investering. De kan opleves lidt anderledes i starten, da de har pigge, som betyder, at de føles noget hårdere og giver lidt mindre løbefølelse end almindelige løbesko. Men de er pengene værd, for du får et helt andet greb på glat underlag. 
 

Piggsåler til løb

Løber du kun af og til, er pigsåler også et nemt og fornuftigt alternativ. For så kan du anvende dine bedste løbesko om vinteren. Du finder alle vores pigsåler her
 
Winter running feature image.jpg

 

Vinterløbetøj

En god tommelfingerregel er, at du skal klæde dig på, så du fryser en anelse, inden du begynder at løbe. Så er sandsynligheden for, at du holder dig bekvem under løbeturen, større – i stedet for at få det alt for varmt undervejs.
 
Er du bange for at fryse, er det for en sikkerheds skyld bedre at tage et ekstra lag tøj med i rygsækken. 
Også til løb gælder lag-på-lag-princippet, særligt på overkroppen, hvor man gerne har lettere ved at blive kold under løb om vinteren.
 
Inderst mod huden er det smart at vælge tætsiddende tøj, som kan absorbere sveden og transportere den væk fra kroppen og ud i næste lag. Teknisk superundertøj eller træningstøj er som regel at foretrække. Kommer du nemt til at fryse, og træner du meget stille, er en trøje af merinould et godt alternativ. 
 
På de allerkoldeste dage kan det være smart med et mellemlag. Mellemlaget skal både isolere og transportere fugt og kan være af uld eller syntetisk materiale. Husk, at det først og fremmest er luften mellem de forskellige lag, der isolerer, så vælg ikke et alt for tætsiddende mellemlag. 
 
Det yderste lag skal skærme mod vind og vejr, men også slippe sveden ud. En vinterløbejakke af vind- og vandafvisende materiale og med en god åndbarhed er et godt valg. 
 
Glem ikke hænder, fødder og hoved, når du løber om vinteren. En hue eller et pandebånd, et par løbehandsker og en halsedisse er smarte at have i kulden. Fryser du let om tæerne, kan de tekniske løbesokker sagtens udskiftes med et par tynde uldsokker.
Du finder alt træningstøj her
 
 

Synlighed

Reflekser er et must ved løb i vinterhalvåret. Uden reflekser er det så godt som umuligt for bilister at se dig. Vidste du, at vores refleksvest blev kåret til “best i test” af Norges Automobil-Forbund i oktober 2017? 
Tilpas tempoet
 
Tag hensyn til vejr og føre, når du løber ude om vinteren. Glat føre og mange minusgrader er f.eks. ikke ideelle forhold til løb af hurtige intervaller. Du øger risikoen for at falde på isen, pådrage dig forstrækninger og at få problemer med luftvejene. Under sådanne forhold kan en rolig, lang distance være et bedre valg.
 
God løbetur!
 
Guides, Tips & Råd
Til toppen